Priset som blir lägst i vår elauktion innebär inte nödvändigtvis att det blir det lägsta priset på elmarknaden. Kollar man på olika jämförelsesajter så finns "kampanjavtal" som ibland är billigare. Men se upp! Kampanjavtal har oftast "lockpriser" som förutsätter att man läser villkoren noga, bevakar elavtalet och tecknar om det 1-2 gånger om året så det inte löper över på något dyrt standard- eller tillsvidareavtal. Anledningen till att vissa elleverantörer kan erbjuda "kampanjavtal" med "lockpriser" som de förlorar pengar på till en början, är att de vet om att de flesta glömmer bort att förhandla om elavtalet, och då kan elleverantören höja elpriset för att slutligen tjäna pengar på dig som kund.
Det är med andra ord en process som behöver skötas väldigt noggrant för att bli lönsam i slutändan.
Jämför man däremot Kundkrafts priser med andra standardavtal som tecknats vid samma tid så vet vi att vi ligger konkurrenskraftigt och marknadsanpassat. Kundkrafts tjänst går ut på att man ska ha ett bra elavtal som omförhandlas årligen utan att själv behöva lägga ner den tiden och energin och vi förhandlar alltid bort de fasta avgifterna så som månads/årsavgift.
Om du dock fortfarande är missnöjd så har du alltid 14 dagars ångerrätt efter den upphandling du varit med i och du kan närsomhelst under pågående avtal gå ur som medlem. Om du nyttjar din ångerrätt så påbörjas inte det avtal vi upphandlat och om du går ur som medlem under ett pågående avtal så är du inte med i nästa upphandling men det upphandlade avtalet för året löper ut som vanligt. Om du vill bryta ett pågående avtal kommer det aktuella elbolaget att ta ut en kostnad för det.
Hör av dig till oss via frågeikonen nere i hörnet med medlems- eller personnummer samt för vilken adress du vill ånga eller ändra.
Just nu har vi extra långa svarstider men om du skickar in ånger eller uppsägning med person- eller medlemsnummer samt adress/anläggning så gäller det från att du skickat in även om det dröjer ett tag innan vi kan svara med en bekräftelse på mail.