Det är alltid massvis med saker att fixa med när man skall flytta och elavtalet är kanske inte det första man tänker på. Här är tips på hur du fixar allt med elavtalet enkelt vid flytt!
Minst 5 dagar kvar till flytt. Såhär gör du:
Har du minst 5 dagar kvar till att du skall flytta in, så kan du ge Kundkraft fullmakt att fixa allt med inflytten. Kundkraft anmäler då inflytt hos nätägaren på den nya adressen och fixar ett nytt elavtal åt dig/er. Gå in på: https://www.kundkraft.se/elguiden/flytt och följ anvisningarna. Väldigt enkelt!
Bara ett par dagar kvar till inflytt, eller nyss flyttat in?
Såhär gör du:
Steg 1:
Anmäl din inflytt hos nätägaren för den nya adressen, om du inte redan gjort det.
Steg 2:
Be om nedanstående uppgifter från din nya nätagare (eller gå in på "mina sidor" hos nätbolaget):
- AnläggningsID (normalt 18 siffror):
- OmrådesID (tre bokstäver):
- Beräknad årsförbrukning, cirka:
- Leveransstart, tex när ni står på elnätsabonnemanget:
- Avtalstyp (fast eller rörligt elpris):
Steg 3:
Skicka ett meddelande till oss så fixar vi ett bra elavtal. Tryck på knappen
I meddelandet - ange ovanstående uppgifter samt:
- Adress, och fakturaadress (om annan än adressen ovan)
- Ditt Namn och personnummer
Hur gör jag med den gamla adressen?
Anmäl utflytt hos nätbolaget för det datum du flyttar ut, så att du inte behöver betala elen för den som flyttar in. Du kan under en period ha två adresser som du har elavtal till, så bara för att du anmäler inflytt till din nya adress innebär det inte att elavtalet på den gamla adressen sägs upp. Du tecknar elavtal för respektive adress, var för sig.